Niebawem ruszą zasadnicze prace przy rozbudowie jednej z dróg powiatowych do standardów klasy drogi G. Zostanie ona włączona do DW-714 i stanie się podstawową trasą dojazdową z Łodzi do węzła Łódź-Górna. Równolegle toczy się rozbudowa DW-715 w Koluszkach. Jej najważniejszym elementem jest budowa nowego wiaduktu nad torami, która niebawem wkroczy w najważniejszą fazę.
– W budżecie na inwestycje mamy w tym roku 192 mln zł – mówi Marcin Nowicki, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Jednym z najważniejszych toczących się już przedsięwzięć jest budowa przedłużenia tzw. Trasy Górna docelowo łączącej Łódź z węzłem autostradowym Łódź-Górna. Nowy odcinek stanie się częścią drogi wojewódzkiej nr 714 i jest budowany w śladzie dawnej drogi powiatowej przebiegającej przez teren gminy Brójce.
DW-714: Wykonawca przygotowuje się do startu robót zasadniczych
Nowy odcinek budowany przez ZDW ma ok. 2,3 km długości. Wzdłuż całego tego fragmentu powstać ma ścieżka pieszo-rowerowa i oświetlenie, a jednym z istotniejszych elementów prac jest rozbiórka starego mostu na Nerze i budowa w jego miejscu nowego obiektu dostosowanego do parametrów nowej drogi spełniającej standardy G (głównej). Trasa będzie wykorzystywana nie tylko jako dojazd do autostrady, ale i jako nowy wylot DW-714, która dziś biegnie w relacji Rzgów – Kurowice.
– Wykonawca jest już na budowie, trwa wycinka drzew. Prowadzone są też przygotowania do robót ziemnych – relacjonuje przedstawiciel samorządowego zarządcy. Prace będą kosztować ok. 27,06 mln zł. ZDW finansuje je częściowo z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020.
DW-715: W tym miesiącu nasuwanie elementów nowego wiaduktu
Prace toczą się także na drodze o „sąsiednim” numerze – DW-715. Trasa ta łączy Brzeziny z Ujazdem, a inwestycja dotyczy przejazdu przez Koluszki. Rozbierany jest tam stary wiadukt nad torami kolejowymi przy ważnym węźle kolejowym, a w jego miejscu powstanie nowy obiekt. – Użyta zostanie metoda nasuwu podłużnego – zapowiada nasz rozmówca. Łącznie przebudowany zostanie odcinek o długości ok. 800 m. Na tym fragmencie droga nr 715 będzie spełniać parametry klasy G. Dla pieszych przewidziano zaś nowe chodniki.
– Trwają prace przy przygotowaniu wytwórni elementów do nasuwu podłużnego. Nasuwanie elementów nastąpi w marcu – zapowiada Marcin Nowicki. Dodaje, że toczą się także prace przy kanalizacji deszczowej, trwają też roboty energetyczne, a wykonawca usuwa kolizje z istniejącą infrastrukturą podziemną. Część wynoszących 25,5 mln zł kosztów inwestycji pokryje budżet państwa. Wiadukt ma być w pełni gotowy w październiku tego roku.
Między innymi te zagadnienia będą poruszane również w debatach Kongresu Infrastruktury Polskiej (11 czerwca 2025 r. w Warszawie). Tematyka paneli skupi się na przygotowaniu polskich podmiotów na nową falę inwestycji w infrastrukturę transportową - od władz centralnych przez publicznych zamawiających i instytucje finansowe po generalnych wykonawców i projektantów. Wiele miejsca poświęcimy utrzymaniu dróg, inwestycjom na kolei, odporności infrastruktury transportowej, źródłom finansowania i zmianom prawnym.
Po więcej informacji, szczegółową agendę, listę uczestników i formularz bezpłatnej rejestracji zapraszamy na stronę wydarzenia.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.